Inndyr Torskefiske Bodø

Vi nærmer oss BODØ

Vi var skuffet over at servicebygget på Inndyr ikke var åpent og sendte en melding til båtforeningen om at vi var misfornøyd med det. Det er ikke det som har vært vanlig langs kysten. Vi har møtt åpne servicesenteret på de aller fleste vi har vært innom.

Det var en en rolig natt. Lite vind og lite sjø. Vi har alle sovet godt og var klar for en ny dag på sjøen. Vi var nå ca 2,5 time sør for Bodø, men ville fiske litt på veien.

Vi dro rett etter frokost. Det var vindstille og det ble motret hele veien. Vi gjorde et stopp på ca en halvtime ved starten av Saltfjorden. Her dro vi opp 2 torsk og 2 småsei. Den største torsken klarte vi ikke å dra meteren opp i båten. Frode hadde hektet en torsk på mellom 5-7 kg som vi dessverre mistet. (Vi har nå kjøpt klepp)

Vi kom frem til Bodø 13.15 og fant plass helt innerst i havnen ved siden av en gammel kjenning fra tidligere på turen. Vi bakket inn til uteligger og ligger med akter mot bryggen.  Da vi var ferdig fortøyd kom Jan Gabrielsen fra Kjøkkelvik på besøk. Han hadde bodd i Bodø i 40 år og inviterte oss til hytten sin på Kjerringøy til elggryte på onsdag. Vi gleder oss !

Også her fant vi trapper

En tur på land og til biblioteket for å ordne med nasjonalt lånekort for meg. Det gir tilgang til forskjellige aviser og tidsskrifter gjennom appen Bibliofil.  Her fikk vi også prøve oss på trapper som det har blitt en del av på turen. Etter å ha handlet mat og noe utstyr laget vi middag Og i dag ble det herlig fersk torsk. Etter middag slappet vi av og pratet med nabobåten. Han hadde kjøpt hvalbiff og gledet seg til middag..

Vi tok oss en kveldstur i byen. Jeg gikk tilbake til båten for å skrive logg og se fotball og Bassie og Frode tok en tur opp i øverste etasje på Hotell Radisson for å nyte utsikten.

Vi har ikke helt bestemt hva vi gjør i morgen. Om vi blir i Bodø eller tar turen videre til Kjerringøy.