14.juni Stavanger-Haugesund

En dag helt uten vind. Etter frokost tok vi Bassie over til seilforeningen i Stavanger. Han skulle hente en bil som han skulle kjøre til Bergen med Haugesund som mellomstasjon. Han skal sove i båten med oss i natt før han reiser videre direkte til Bergen. 

Turen i dag gikk i nydelig sommervær. Frode stod til rors og jeg leste ferdig en krim roman av Peter May. Handlingen i boken utspant seg på Hebridene som vi kanskje kan finne på å seile til neste sommer.

Vi ankom Haugesund 13.45. På den første plassen vi fortøyde var det ikke strøm i skapet på land. Vi forhalte ca 50 m lenger frem og der fant vi strøm. 

I Haugesund har vi planer om å besøke venner og familie. Jeg fikk besøk av min datter Martha med sin mann Lars og mitt barnebarn Mona. Bassie og Frode besøkte en venninne de hadde vært mye sammen med tidligere. 

For meg ble det middag på Maritim sammen med Martha og familien. 

Planen i morgen er å gå til Sagvåg på Stord. En tur på rundt 4 timer. Det er meldt fint vær, men uten vind og den vinden som kommer er fra Nord. Kanskje vi kan seile litt innover Bømlafjorden.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg