Peel – Isle og Man torsdag 30.06.

Borg fra Vikingtiden

Vikingskipet «Odin Raven» Seilt fra Trondheim i 1979
Flott viking statue

Det var en rolig morgen og etter frokost gikk vi som vanlig for å finne servicebygget og å få betalt havneleien. Etterpå en tur for å se oss om i Peel. Vi startet dagen på skipshandleren og fikk antiskli til å ha under et av våre tepper. Etter det ble det museum som viste historien til folket på øyen. Også vikingtiden var godt presentert. Rundturen i byen på et par timer endte på en pub med internett hvor vi fikk skrevet blogg og spist lunsj. Stekt fisk og poteter. Det smakte godt !!  Vi gikk videre til borgen, men der var stengt. Frode tok en tur rundt på utsiden av borgen og Bassie og jeg gikk tilbake mot båten. Kaffe og kake på en kafé og så lesing og avslapning ombord.

På kvelden var Frode og jeg tilbake til puben med godt internett for å se Brann sin cupkamp mot Fredrikstad på iPaden. Det ble en god opplevelse. Brann vant 6-0.

Vi ble sittende her litt utover kvelden og var tilbake i båten rundt kl 21.30

Planen nå er å bli her og gå videre lørdag. Vi skulle gjerne vært her også lørdag, men søndag snur vinden til nordvest og da blir det motor mot Belfast. Lørdag har vi fin seilvind som vi vil utnytte. Vi går fra Peel rundt kl 12,00 dade åpner slusen. Vi beregner ca 9 timer til Bangor Marina som ligger utenfor Belfast.

Nydelig veteranbil på tur på øyen
Vikinger hjelper hverandre !